Mainostoimistot tekevät puolueet

Torstai 2.10.2008 klo 13.21


Näkyy nousevan taas huoli siitä, että kansa ei käy vaaliuurnilla. Jos äänestysprosentti putoaa valtakunnallisissa vaaleissa alle viidenkymmenen prosentin, ja kulloinkin valtaapitävä puolue/puolueryhmittymä saa taakseen niukan enemmistön annetuista äänistä, niin sehän tarkoittaa että vallanpitäjien politiikkaa kannattaa alle neljännes äänestysikäisistä. Näinkö se pitää laskea?

Puolueet voisivat katsoa peiliin. Ohjelmissa, ja niiden esillepanossa näkee näissäkin kuntavaaleissa, että mainostoimistojen ovi on käynyt tiuhaan, ja kansan tuntoja on kuunneltu herkällä, mutta maksetulla korvalla. Tuloksena on tasaista ja yhtenäistä puuroa, josta eivät aatteiden erot juuri erotu.

Herää väistämättä ajatus, että uudet päättäjät meille valitsee kolme-neljä suurinta Kehä ykkösen sisäpuolella toimivaa mainostoimistoa.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini